Hierbij de foto's van de quilts die ik de laatste tijd heb gemaakt. Deze zijn allemaal gemaakt van diverse blokken die op de laatste Naaidag 2025 zijn gemaakt. Er waren nog veel blokken over die ik nu afgemaakt heb.
Omdat er veel vraag is bij de ziekenhuis naar mini quiltjes voor de couveuse baby's heb ik die ook maar eens gemaakt. Het zijn natuurlijk kleine maatjes nl 55x55 cm. Die zijn nog wel een keertje af. Als achterkant wordt hydrofiel stof gebruikt dit moet je eerst wassen voor het krimpen van de stof. Ik heb gemerkt dat het niet mijn ding is . Dus ga ik weer over op grotere quilts.
De olifanten quilt is gemaakt met vliesofix. En daarna geplakt op de ondergrond stof. Het patroon heet Patchwork olifanten. Het is leuk om te maken. De bloemen heb ik gemaakt met de borduurmachine. De quilt is doorgequilt uit de vrije hand met de naaimachine. En gedeeltelijk met rulers.
Deze quilt is weer van een patroon van Kreatieve Kiwi. Het is weer helemaal met de borduurmachine gemaakt. De afbeeldingen ook . Landscape betekent ondergrond . Ik vond het zelf een mooi kooppatroon en hoe je de bovenkant wilt opvullen dat kan natuurlijk met van alle soorten afbeeldingen zijn.
Deze quilt is gemaakt met de borduurmachine. Het patroon is van Kreatieve Kiwi. De patronen van deze site zijn leuk om te maken en voorzien van een duidelijke beschrijving. De quilt is op de laatste naaidag in Zwolle. Ik heb het weer gemaakt voor de Stichting Regenboogboom.
Afgelopen week heb ik een nieuwe hoes gemaakt voor mijn nieuwe naaimachine. Deze naaimachine is groter dan mijn oude machine. Dus moest er een nieuwe hoes gemaakt worden. De hoes is gedeeltelijk met de borduurmachine gemaakt. En de stukken die daar niet mee gemaakt kunnen worden gemaakt heb ik uit de vrije hand gemeanderd. Het was een beste klus. Veel meet en pas werk. Maar het is weer gelukt.